Up B787 Dreamliner Prev Next Slideshow

 Předcházející foto  Další foto  Index
 
 
 
MIR_7527_crw
MIR_7428_crw
  B787-800v1.0.jpg - To hlavní revoluční:  Při výrobě letadla bylo použito ve velké míře uhlíkových vláken, což přispělo mimo jiné ke snížení jeho celkové hmotnosti a tudíž k menší spotřebě paliva a větší finanční efektivnosti. Uvádí se, že oproti Boeingu 767 má lehký Dreamliner spotřebu leteckého paliva menší až o 20 %. S tím pochopitelně přímo souvisí i lepší vliv letounu na životní prostředí.(zdroj planes.cz)  Na snížení spotřeby se ovšem podílí i optimalizace tvaru. Porovnání poměru kapacity nádrže a doletu (tj. spotřeba na 1 km):  B787-800 (typická konfigurace 242 cestujících): 126 920/14 200-15 200 = 8,9-8,4 A330-200 (253 cestujících): 139 090/13 900 = 10,0 B767-300ER (typická 218, LOT: 237 - 258 cest): 90 770/11 070 = 8,2 ... to je ovšem nějaké zvláštní... budoucí A350-800 (270 cestujících): 129 000/15 700 = 8,2  http://www.boeing.com/commercial/787family/787-8prod.html                                                Ještě jeden postřeh z diskuze:  Jsem hodně zvědavý, jak se osvědčí nový koncept - vše na elektřinu, včetně přetlakování kabiny a odmražování křídla. Instalovaný elektrický výkon generátorů 1MW (včetně APUčka 1,45 MW) je impozantní, asi 5x tolik, co 767, ovšem proudy v řádech tisíců ampérů dokáží působit technické problémy. Za dva tři roky si snad budeme moci udělat srovnání s A350XWB, který v tomto jde klasickou cestou. Těžko říct, do jaké míry byla elekto koncepce 787 ovlivněna dnes už zapomenutým mediálním "ekologickým" strašákem ohledně možnosti pronikání výparů olejů z motorů kabiny.  
A350 maquetasinfondo
prices
MIR_7431_crw
letenka
Picture 32

To hlavní revoluční: Při výrobě letadla bylo použito ve velké míře uhlíkových vláken, což přispělo mimo jiné ke snížení jeho celkové hmotnosti a tudíž k menší spotřebě paliva a větší finanční efektivnosti. Uvádí se, že oproti Boeingu 767 má lehký Dreamliner spotřebu leteckého paliva menší až o 20 %. S tím pochopitelně přímo souvisí i lepší vliv letounu na životní prostředí. (zdroj planes.cz)
Na snížení spotřeby se ovšem podílí i optimalizace tvaru.
Porovnání poměru kapacity nádrže a doletu (tj. spotřeba na 1 km):
B787-800 (typická konfigurace 242 cestujících): 126 920/14 200-15 200 = 8,9-8,4
A330-200 (253 cestujících): 139 090/13 900 = 10,0
B767-300ER (typická 218, LOT: 237 - 258 cest): 90 770/11 070 = 8,2 ... to je ovšem nějaké zvláštní...
budoucí A350-800 (270 cestujících): 129 000/15 700 = 8,2

http://www.boeing.com/commercial/787family/787-8prod.html



Ještě jeden postřeh z diskuze: Jsem hodně zvědavý, jak se osvědčí nový koncept - vše na elektřinu, včetně přetlakování kabiny a odmražování křídla. Instalovaný elektrický výkon generátorů 1MW (včetně APUčka 1,45 MW) je impozantní, asi 5x tolik, co 767, ovšem proudy v řádech tisíců ampérů dokáží působit technické problémy. Za dva tři roky si snad budeme moci udělat srovnání s A350XWB, který v tomto jde klasickou cestou. Těžko říct, do jaké míry byla elekto koncepce 787 ovlivněna dnes už zapomenutým mediálním "ekologickým" strašákem ohledně možnosti pronikání výparů olejů z motorů kabiny.
Download
Počet fotek: 47 | Poslední aktualizace: 1.1.13 23:23 | Nápověda