|
To hlavní revoluční: Při výrobě letadla bylo použito ve velké míře uhlíkových vláken, což přispělo mimo jiné ke snížení jeho celkové hmotnosti a tudíž k menší spotřebě paliva a větší finanční efektivnosti. Uvádí se, že oproti Boeingu 767 má lehký Dreamliner spotřebu leteckého paliva menší až o 20 %. S tím pochopitelně přímo souvisí i lepší vliv letounu na životní prostředí.
(zdroj planes.cz) Na snížení spotřeby se ovšem podílí i optimalizace tvaru. Porovnání poměru kapacity nádrže a doletu (tj. spotřeba na 1 km): B787-800 (typická konfigurace 242 cestujících): 126 920/14 200-15 200 = 8,9-8,4 A330-200 (253 cestujících): 139 090/13 900 = 10,0 B767-300ER (typická 218, LOT: 237 - 258 cest): 90 770/11 070 = 8,2 ... to je ovšem nějaké zvláštní... budoucí A350-800 (270 cestujících): 129 000/15 700 = 8,2 http://www.boeing.com/commercial/787family/787-8prod.html Ještě jeden postřeh z diskuze: Jsem hodně zvědavý, jak se osvědčí nový koncept - vše na elektřinu, včetně přetlakování kabiny a odmražování křídla. Instalovaný elektrický výkon generátorů 1MW (včetně APUčka 1,45 MW) je impozantní, asi 5x tolik, co 767, ovšem proudy v řádech tisíců ampérů dokáží působit technické problémy. Za dva tři roky si snad budeme moci udělat srovnání s A350XWB, který v tomto jde klasickou cestou. Těžko říct, do jaké míry byla elekto koncepce 787 ovlivněna dnes už zapomenutým mediálním "ekologickým" strašákem ohledně možnosti pronikání výparů olejů z motorů kabiny. |
|
Počet fotek: 47 | Poslední aktualizace: 1.1.13 23:23 | Nápověda |